محمد کاظم فرهمند : بعضي از صنايع در شهرستانهاي ابركوه ، خاتم ، مهريز ، بافق و بهاباد 2، سال است كه بخاطر چند ليتر در ثانيه آب اجرا نشده است.

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: محمد کاظم فرهمند در گفتگو با خبرنگار یزدفردا، با ذکر این مسئله که حل مشکل آب صنایع در دستور کار جدی ما قرار دارد، از تشکیل جلسه اي با حضور فرمانداران شهرستانهاي خاتم ، بهاباد – مهريز و مدیر عامل شركت آب منطقه اي يزد و معاونين وی خبر داد.
فرهمند در این جلسه، با اذعان به 8 سال خشكسالي و احتمال تداوم آن و با ذکر این مسئله که بخش كشاورزي با اين مشكل كم آبي قادر نيست جوابگوي اشتغال باشد، خواستار حل مشكل آب صنايع و توسعه صنعت گردید.
وی افزود: بعضي از صنايع در شهرستانهاي ابركوه ، خاتم ، مهريز ، بافق و بهاباد 2، سال است كه بخاطر چند ليتر در ثانيه آب اجرا نشده است. در اين جلسه همچنین مشكلات آب صنايع در كليه شهرستانها مطرح و تصميمات مقتضي اتخاذ شد. به گفته فرهمند در این جلسه مقرر گردید تا ، شركت آب منطقه اي یزد از محل صرفه جويي مصرف آب و افزايش تخصيص آب جهت صنعت، نسبت به حل این مشکلات اقدام نماید.
تأمين آب كارخانه كاشي و پتروشيمي در شهرستان خاتم از جمله مسائل مطروحه بود که راه‌حلهاي مناسبی جهت از بن بست خارج شدن اين طرحها ارائه گردید.
همچنین تامين آب كارخانه هاي كاشي ، پتروشيمي ، فولاد و كارخانه سيمان ابركوه نیز از جمله مسائلی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در زمینه حل مشکلات، راه‌حل اساسي ارائه گردید.
مشكل در مورد تأمين آب شهركهاي صنعتي مهريز و كارخانه هاي آن نیز دستور پيگيري داده شد.
 در ادامه این جلسه، مشكل تأمين آب شهركهاي صنعتي و آب فضاي سبز بافق و تأمين آب كارخانه هاي مجوز گرفته شده در شهرستان بهاباد نیزمورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستور پیگیری داده شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا